maandag 14 augustus 2017

Waar begin je........

te vertellen als je een dag of 10 geen blogjes hebt geschreven?

Misschien dan eerst het leukste nieuws maar.

We weten natuurlijk al een poos dat Sarah Fielke, ontwerpster van "The Happy Days" en "Down the Rabbit Hole" in 

november 2018 

naar Nederland komt en uiteraard onze gast weer zal zijn.


Een paar maanden geleden hebben we met haar afgesproken dat er een tentoonstelling komt van deze  beide quilts tijdens haar verblijf, georganiseerd door Bossche Quilts & Meer.

Inmiddels hebben wij een locatie geregeld en worden de eerste afspraken gemaakt.

Iedereen mag zijn/haar quilt insturen, ook als je niet via onze winkel meedoet.

Dus zie je kans om één van beide quilts af te hebben, of wellicht beide, meld je dan en wij zorgen voor de rest.

Sarah wijst de mooisten aan en daar verbinden wij dan weer een prijs aan.

Ze komt in de 

derde 

week van 

november 2018,

 en zal dan workshops geven, er zal een signeersessie zijn en een show and tell.

Houd je agenda vrij zodat je aanwezig kunt zijn als je haar wilt ontmoeten.

We hebben nog alle tijd, ruim een jaar is lang, maar als je ook zelf wilt doorquilten is het goed om het nu alvast te weten en om er rekening mee te houden.

Zelf streef ik er naar om beide quilts af te hebben, maar ik laat ze doorquilten. 
Dat scheelt.

Overigens doen mijn "Happy Days" en "Down the rabbit hole" niet mee in de race, ik sluit mijzelf uit van deelname.


Voor mij moet het lukken, ik lig nog geheel op schema al moest ik de afgelopen dagen alle zeilen bijzetten om dit bewerkelijke blok af te krijgen, en hield ik er natuurlijk weer geen rekening dat bladeren aan een bloem een linker en een rechterkant hebben.
domme Wietske.......


Grote bloemen op iedere punt, en met de machine gaat het wellicht snel maar met de hand is het een behoorlijke  klus.

Het wordt mooi, en oh wat zit het patroon van Sarah goed in elkaar en wat is het feest om er mee bezig te zijn.

Binnenkort hoop ik van haar te vernemen wat er volgend jaar gaat gebeuren.


Wat deden we zoal de afgelopen week?

Niet veel hoor. Herman had wat schilderklussen, maakte de auto schoon, sneed alvast nieuwe pakketten met stoffen voor de projecten zodat we lekker "voor" op schema liggen.

Vanaf eind augustus hebben we een druk programma en dan kun je maar beter goed voorbereid zijn.

We pasten een avond op Isabel, het werd een rustig avondje met weinig gespreksstof.


We reden een dagje naar Groningen om een ziek zusje te bezoeken in het UMCG


trotseerden wind en enorme regenbuien


En tussendoor vergat ik ook de kleine blokjes niet.


Onze kleine mannen in Gouda genieten vandaag nog even van een dagje aan zee


en gelukkig het is goed te doen op het strand. 
Weinig regen de afgelopen dagen.


Wij vermaakten ons samen met Isabel en haar mama in Maastricht

Waarbij er zowel buiten


Als ook binnen genoeg te doen was


Heel voorzichtig voelen.......


Nog 2 daagjes, woensdag gaan we weer open.

Een heerlijke lange week en we genieten er van, maar ik kijk er ook weer naar uit om beneden aan de slag  te gaan.

De herfst- en kerststoffen worden gesneden en zullen vanaf woensdag in de winkel liggen.

Beetje vroeg misschien maar als je aan de slag wilt.......
de Quilt & Zo kwam binnen


En het nieuwste boek van Willyne is besteld.


Woensdagmorgen is er een Bee vanaf 10 uur en woensdagmiddag wordt het nieuwe deel van "The happy days" uitgereikt.

Mandy is er ook weer.

Fijne dag en hopelijk tot woensdag.

groetjes

Wietske