dinsdag 5 december 2017

zoals het vroeger was......


En iedereen was op tijd aanwezig voor het grote kinderfeest.
Een prachtige taart waar we mee begonnen


en om de wachttijd te korten, hielden we ons met de kinderen bezig
Koen was vooral geïnteresseerd in de oude klok


Isabel en Pepijn wilden in de vensterbank staan om naar buiten te kijken


en de moeders hielden de grote kinderen onder controle.

De slaapkamers daar mochten ze niet komen. Opa en oma hadden de woonkamer leeggehaald zodat het kostbare glaswerk en antiek niet kapot zou gaan.


Koen kon wel even stilzitten hoor, heel even maar want hij was de hele dag op jacht naar Saartje.


Gelukkig heeft Sint een mobieltje en we wisten precies hoe laat hij kwam.


En als je de toneelspelers van de Efteling hebt kunnen inhuren, nou dan heb je wat hoor!!!

4 pieten maar liefst, waarvan 1 goochelpiet die ons toch echt verraste met een goocheltruc.


Sint wist echt alles, we waren er een beetje stil van.

Sint vond vooral de "kilt" op de vloer heel mooi......


Pepijn had een missie. 

Nu hij zindelijk is, wordt het tijd om afscheid te nemen van zijn speen. Hij had bedacht dat Sinterklaas hem mee zou nemen voor een babypietje


Sint was dolgelukkig want er was net de dag ervoor een baby geboren......

's-Avonds begreep ik van Pepijn's mama dat het toch wel lastig was zonder speen. 
Ze zullen het wel opgelost hebben in Gouda......


Isabel durfde alleen met haar mama.


En de grote jongens? Geweldig om die gezichten te zien

Ze mochten vragen stellen zoals:

Wat eet u het liefst? 
Spaghetti maar dat mag ik eigenlijk niet want al die rode slierten in mijn baard....

Hoe gaat u terug naar Spanje?
Niet met het vliegtuig want Sint is beschermheilige van de boot. Hij dacht dat hij met de Speedboot terug gaat.

Hoeveel jaar bent u?
Net zo oud als de hoeveelheid krullen die er in mijn baard zitten. laten we het houden op 37+



En ook de grote kinderen van rond de 40 mochten bij Sint komen


En dan zijn er de cadeautjes. 2 voor ieder kind, Sint hield het bescheiden dit jaar.


Gezellig samen uitpakken onder toeziend oog van de ouders

 

s' Avonds zitten wij redelijk uitgeput in de stoel. 
Alles weer schoon 

Het was een prachtig feest, en Saar durft ook weer uit haar schuilplaats te komen


Gisteren een heerlijk pyamadagje.

 Het speelde al een poos door mijn hoofd. Dacht ik, toen ik aan de "Happy Days" begon dat ik niet zou wegknippen en de H250 er in zou laten?

Noem het voortschrijdend inzicht, maar het moest er allemaal uit.
Wat een klus, maar wat ben ik blij dat ik het gedaan heb.

Gisteravond om 8 uur was ik klaar


Alle blokken af, keurig in het gelid. 

Vandaag wil ik alles op maat snijden en in elkaar gaan zetten.

Lekker beneden aan de grote tafel. Daar is het ook gezellig met alle kerstversiering


Morgen zijn we eerder open, de eerste workshop van Fanny begint om half 10.

Morgenmiddag is er nog één en de deelnemers van Jules kunnen, als ze komen, in de keuken terecht.

De pakketten gaan morgenmiddag weer op de bus.

Fijne dag allemaal en geniet van de Sinterklaas als je het vanavond nog viert.

Wietske